“6η Μαΐου: Παγκόσμια ημέρα κατά της δίαιτας’ , από την Διαιτολόγο -Διατροφολόγο Ειρήνη Μαυράκη και την Nutrimed!

Σαν σήμερα..

Πριν από 23 χρόνια, ξεκίνησε να γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα κατά της δίαιτας (6η Μαΐου) η οποία και καθιερώθηκε από την συγγραφέα Mary Evans Young, μια πρώην ανορεξική γυναίκα, συγγραφέας του Having It All Without Having To Diet (Hodder & Stoughton, 1995). Αυτήν την ημέρα την γιορτάζουμε με αγάπη και αποδοχή για το σώμα μας χωρίς καταπιέσεις και περιορισμούς για κάτι ιδανικό. Ο καθένας από εμάς είναι διαφορετικός και αυτό είναι που μας χαρακτηρίζει. Ας αγαπήσουμε λοιπόν αυτήν την διαφορετικότητα μας! 

Τι σημαίνει δίαιτα;

Η πιο συνηθισμένη (λανθασμένη) έννοια της φράσης «κάνω δίαιτα» είναι το αδυνάτισμα, κάτι όμως που απέχει πολύ από αυτό που πραγματικά σημαίνει. Η λέξη δίαιτα προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη “διαιτώμαι” που σημαίνει ζω κατά ένα ορισμένο τρόπο που μου διασφαλίζει καλή σωματική και ψυχική υγεία. Έτσι λοιπόν δίαιτα είναι ο “τρόπος” που διαχειριζόμαστε διάφορα πράγματα στην καθημερινότητά μας. Στην διατροφή μας είναι η σχέση που έχουμε με το φαγητό, ο τρόπος που τρεφόμαστε. Αυτός ο τρόπος, ούτως ή άλλως είναι και η αιτία που παχαίνουμε ή αδυνατίζουμε ή δημιουργούμε προβλήματα στην υγεία μας ή τα διορθώνουμε. Σημασία έχει τι θα επιλέξει ο καθένας για τον εαυτό του. Αν επιλέξουμε ένα σωστό τρόπο (σωστή δίαιτα), το μόνο που χρειάζεται είναι να μας εκφράζει (ανεξάρτητα από τους γύρω μας), να μας κάνει να νιώθουμε όμορφα και να διασφαλίζει την υγεία μας.

Γιατί μία δίαιτα αποτυγχάνει;

Ο μέσος χρόνος τήρησης μια δίαιτας δύσκολα ξεπερνάει τις 3-4 εβδομάδες. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι το άτομο που ακολουθεί την δίαιτα δεν το εκφράζει και δεν γίνεται μέρος της καθημερινότητας του. Η δίαιτα είναι μία συνήθεια που υιοθετούμε και ακολουθούμε σε όλη μας την ζωή έχοντας βέβαια πάρει την σωστή ενημέρωση και καθοδήγηση από κάποιον ειδικό. Επίσης, οι στόχοι που βάζει το άτομο από τον εαυτό του συνήθως δεν είναι ρεαλιστικοί. Είναι προτιμότερο να δίνουμε χρόνο στο σώμα μας για να δεχθεί μια καινούργια αλλαγή από το να γινόμαστε ανυπόμονοι και να θέλουμε άμεσα να πετύχουμε ένα αποτέλεσμα που χρειάζεται χρόνο. Επίσης, ας μην ξεχνάμε και τους βιολογικούς παράγοντες όπου στην περίπτωση της γρήγορης απώλειας βάρους το σώμα αντιστέκεται, καθώς το σωματικό λίπος θεωρείται από τον οργανισμό αποθήκη ενέργειας, προσόν απαραίτητο για την επιβίωση του

Ο ρόλος του διαιτολόγου!

Στην πραγματικότητα, το αδυνάτισμα είναι ένα μικρό κομμάτι της ειδικότητας του διαιτολόγου. Οι πραγματικοί και ουσιαστικοί ρόλοι του διαιτολόγου είναι η καθοδήγηση, η ενθάρρυνση, στήριξη, η εκπαίδευση και τελικά η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς, έτσι ώστε ο διαιτώμενος να βρει την δική του δίαιτα (και αυτή τη φορά με την σωστή της έννοια), το δικό του τρόπο διατροφής. Ένα τρόπο που θα τον εκφράζει περισσότερο από πριν, χωρίς καθημερινές στερήσεις και υπερβολές (αν υπερβάλουμε που και που είναι πάλι φυσιολογικό) και θα θέλει να τον διατηρήσει για πάντα. Ένα τρόπο που θα του μειώσει τις πιθανότητες για εμφάνιση προβλημάτων στην υγεία ή θα βελτιώσει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Δύσκολο ναι αλλά όχι ακατόρθωτο..

 

 

http://www.nutrimed.gr/ygeia__lifestyle/diatrofi_kai_as8eneies/6i_maaou_pagkosmia_imera_kata_tis_diaitas.html

Ίσως σας ενδιαφέρουν :



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *