VIAP-PASTILIES(SUGAR-FREE)
AUBADE(Paris)
IONSWEETS.GR

Oι διάσημες σταρ του Χόλιγουντ και της εγχώριας σόουμπιζ τελευταία, κάνουν την απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης να φαίνεται εύκολη. Ναι, έχουν καλύτερη πρόσβαση σε προσωπικούς γυμναστές και διατροφολόγους επειδή η καριέρα τους το απαιτεί, αλλά όλα αυτά δεν είναι ρεαλιστικά για τη μέση μαμά.

Η απώλεια βάρους μετά από ένα μωρό είναι τεράστια πρόκληση για τις νέες μητέρες. Οι περισσότερες απλώς θέλουν να επιστρέψουν στο πώς φαίνονταν πριν από την εγκυμοσύνη, αλλά είναι μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή και χρόνο. Πρέπει να είναι μια θετική εμπειρία και να γίνεται στο πλαίσιο ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Το Infowoman.gr μίλησε με τον διαιτολόγο-διατροφολόγο Δρ. Αναστάσιο Παπαλαζάρου για τις δίαιτες-εξπρές που ακολουθούν οι διάσημες μαμάδες, για τη σωστή προσέγγιση απώλειας βάρους ύστερα από την εγκυμοσύνη και τον ρόλο της γυμναστικής σε αυτή την προσπάθεια.

Ποια είναι η γνώμη σας για τις δίαιτες-εξπρές; Έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις νέες μαμάδες;

«Η αλήθεια είναι ότι τα κιλά που μένουν μετά την εγκυμοσύνη είναι ένα θέμα που απασχολεί σχεδόν όλες τις γυναίκες. Έτσι, βλέποντας τις αγαπημένες τους σταρς να χωράνε στα πιο στενά τους ρούχα λίγες μόνο εβδομάδες αφού γεννήσουν υιοθετώντας μια δίαιτα-εξπρές, είναι λογικό να μπαίνουν στον πειρασμό να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως κάθε γυναίκα μπορεί να επαναφέρει το σωματικό της βάρος στα προ εγκυμοσύνης επίπεδα, αλλά συστήνεται η απώλεια του βάρους να γίνεται αργά και σταθερά. Ειδικότερα οι μητέρες που θηλάζουν, δεν πρέπει να ακολουθούν ένα πρόγραμμα διατροφής με πολύ περιορισμένες θερμίδες, αφού αυτό πιθανότατα σημαίνει πως δεν καλύπτουν τις ανάγκες τους σε θρεπτικά συστατικά. Πρέπει επίσης να επισημάνουμε πως η ενεργειακή πρόσληψη της μητέρας επηρεάζει και την επάρκεια του παραγόμενου γάλακτος, έτσι μια δίαιτα-εξπρές θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιδράσεις και στη διατροφή και την ανάπτυξη του βρέφους».

Ποια είναι η πιο σωστή προσέγγιση απώλειας βάρους μετά την εγκυμοσύνη και πόσο καιρό μετά τον τοκετό μπορεί μια γυναίκα να ξεκινήσει να την εφαρμόζει;

«Κατά τη διάρκεια μιας φυσιολογικής εγκυμοσύνης το σωματικό βάρος της γυναίκας αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά περίπου 9-12 κιλά. Μετά τον τοκετό, αυτό το βάρος μπορεί να χαθεί σχετικά εύκολα, με την προϋπόθεση ότι η νέα μητέρα θα υιοθετήσει μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή που της επιτρέπει να θηλάσει ασφαλώς το μωρό της και να έχει την απαιτούμενη ενέργεια για να ανταπεξέλθει στις νέες της υποχρεώσεις. Και για να το θέσουμε πιο πρακτικά, τα πρώτα 5-6 κιλά χάνονται κατά τον τοκετό και στις πρώτες μέρες του μαιευτηρίου. Τις πρώτες 30-40 μέρες μετά τον τοκετό, η νέα μητέρα θα πρέπει να διατηρήσει το βάρος της σταθερό, δίνοντας έμφαση στο θηλασμό του βρέφους. Μόλις περάσει αυτό το διάστημα (περίπου δηλαδή μετά το 2ο μήνα), μπορεί να ξεκινήσει να χάνει 1-1,5 κιλό μηνιαίως ακολουθώντας όχι κάποια στερητική δίαιτα, αλλά μια ενδεδειγμένη διατροφή, με τη βοήθεια ενός επιστήμονα διαιτολόγου».

Ο θηλασμός συμβάλλει θετικά στην απώλεια βάρους, σωστά; Υπάρχουν διατροφικές οδηγίες για την ενίσχυση της παραγωγής του μητρικού γάλακτος;

«Αν και υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που υποστηρίζουν αυτή την άποψη, δε θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι πλήρως εξακριβωμένη. Είναι γεγονός πως κατά την περίοδο του θηλασμού, οι απαιτήσεις του οργανισμού της γυναίκας σε ενέργεια είναι αυξημένες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του λίπους που έχει αποθηκευτεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η οποία επιφέρει ορατές αλλαγές στο γυναικείο σώμα. Η διατροφή μιας νέας μητέρας μπορεί να παίξει ρόλο τόσο στην ποσότητα όσο και στην ποιότητα/πυκνότητα του γάλακτος που παράγει. Γι’ αυτό το λόγο, πρέπει να φροντίζει να διατρέφεται και να ενυδατώνεται επαρκώς, έτσι ώστε να επιτευχθεί η παραγωγή γάλακτος υψηλής αξίας και η -κατά το δυνατό- επιμήκυνση της διάρκειας του θηλασμού».

Σε ποια βασικά σημεία διαφέρει η απώλεια κιλών μετά την εγκυμοσύνη σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη περίοδο στη ζωή της γυναίκας;

«Η βασική διαφορά είναι πως κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου σε πρώτη προτεραιότητα για τη γυναίκα πρέπει να βρίσκεται η κάλυψη των διατροφικών αναγκών- τόσο των δικών της όσο και του βρέφους- και όχι το νούμερο στη ζυγαριά. Επίσης, όπως προείπαμε, ο ρυθμός της απώλειας βάρους μετά την εγκυμοσύνη πρέπει να είναι μειωμένος σε σχέση με άλλες περιόδους (έως 1,5 κιλό το μήνα). Τέλος, ένα πράγμα που δεν πρέπει να ξεχνάμε όταν αναφερόμαστε στην απώλεια βάρους μετά την εγκυμοσύνη είναι ο ψυχολογικός παράγοντας. Για πολλές γυναίκες, η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από στρες, κόπωση ακόμα και κατάθλιψη και όλες αυτές οι καταστάσεις είναι πιθανό να έχουν αντίκτυπο στις διατροφικές συμπεριφορές και συνεπώς στο σωματικό βάρος».

Η άσκηση προτείνεται για την απώλεια κιλών μετά την εγκυμοσύνη; Τι είδους άσκηση μπορεί να ακολουθήσει μια λεχώνα και σε τι συχνότητα;

«Οι νέες μητέρες θα πρέπει -πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους- να ενθαρρύνονται να (επαν)εντάξουν στην καθημερινότητά τους τη σωματική δραστηριότητα λίγες εβδομάδες μετά τον τοκετό. Όσον αφορά το είδος της άσκησης, θα πρέπει να δίνεται έμφαση σε ασκήσεις που συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των αρθρώσεων και την επαναφορά της σωστής στάσης του σώματος. Επιπλέον, η ένταξη μιας ήπιας μορφής αερόβιας άσκησης (περπάτημα, ποδήλατο, κολύμπι) τρεις με τέσσερεις φορές εβδομαδιαίως μπορεί να βοηθήσει τις λεχώνες όχι μόνο στην απώλεια βάρους, αλλά και στη βελτίωση της διάθεσης και της συνολικής υγείας».

Μετά από πόσο καιρό επανέρχεται το σώμα της γυναίκας ύστερα από τον τοκετό, εάν ακολουθήσει ένα σωστό πρόγραμμα απώλειας βάρους;

«Λαμβάνοντας υπόψη την προσέγγιση απώλειας βάρους που αναφέραμε παραπάνω, θα μπορούσαμε να πούμε πως μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 3-6 μηνών μετά τον τοκετό, τα κιλά της εγκυμοσύνης μπορούν να χαθούν σωστά και υγιεινά. Φυσικά, στην περίπτωση που η πρόσληψη βάρους κατά την εγκυμοσύνη ξεπερνά τα 9-12 κιλά, είναι λογικό να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την απώλειά τους. Αυτό που πρέπει να κρατάμε είναι πως κάθε γυναίκα, υιοθετώντας έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής που συνδυάζει τη σωστή διατροφή με τη σωματική δραστηριότητα, μπορεί να βοηθήσει το σώμα της να επανέλθει στην προ εγκυμοσύνης κατάστασή του».

Πηγή: www.infowoman.gr

http://www.nutrimed.gr/adynatisma/xaste_baros/diaitesexpres_diasimon_mamadon_la8os_i_sosto.html

 

 

image_pdfimage_print

Related Posts

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *