Fineti (Chipita)
PIERCE-SUMMERCAMP2017
VIAP-MENTEL(June2017-gif)(εσωτερικές)
fineti

Κάψτε περισσότερες θερμίδες κάθε μέρα από όσες καταναλώνετε μπορεί να ήταν η συμβουλή διατροφής από το παρελθόν…αλλά αυτό δεν λειτουργεί για όλους. Αντ ‘αυτού, η έμφαση πρέπει να δοθεί στην κατανάλωση υγιεινών ακατέργαστων τροφίμων και στην αποφυγή επεξεργασμένων υδατανθράκων – όπως κράκερ, μπισκότα, ή το άσπρο ψωμί. Μια πρόσφατη ανασκόπηση στο JAMA Internal Medicine ρίχνει περαιτέρω φως στην ιστορία της διατροφικής επιστήμης.

Πριν από τη δεκαετία του 1980, οι κανονισμοί δεν απαιτούσαν από τους ερευνητές και τους γιατρούς να δηλώνουν τις συγκρούσεις συμφερόντων πριν από τη δημοσίευση μιας έρευνας.  Η έρευνα και τα αποτελέσματά της είχαν άμεση  εξάρτηση από τα χρήματα και τη χρηματοδότηση. Γι ‘αυτό έπρεπε να αλλάξουν πολλές φορές…


Είναι το λίπος και η χοληστερόλη οι κακοί της διατροφής;

Μια μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από το Sugar Research Foundation (SRF)  τη δεκαετία του 1960 βρήκε ότι η χοληστερόλη και το λίπος ήταν οι κύριοι παράγοντες στην αύξηση του σωματικού βάρους και στον αυξημένο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο. Αυτά τα αποτελέσματα ήταν το έναυσμα για πολλές δεκαετίες  στη μειωμένη κατανάλωση λίπους και στην κατανάλωση περίσσειας ζάχαρης. Με το λίπος  να αφαιρείται από τα τρόφιμα, αυτά έχαναν τη γεύση και την υφή τους, οπότε οι κατασκευαστές με τη προσθήκη ζάχαρης έκαναν ξανά το προιόν  νοστιμότατο. Σ’ αυτό το σημείο θα μου επιτρέψετε να σας πω και πολύ βλαβερό ταυτόχρονα! Με τη πρόσληψη ζάχαρης και επεξεργασμένων υδατανθράκων λοιπόν η  δικιά μου γενιά δημιούργησε τα δικά της στεγανά στο τι σημαίνει καλή γεύση. Ο Δρ David Ludwig, καθηγητής στο Τμήμα Διατροφής στο Harvard Τ.Η.  αναφέρει ότι «Σε γενικές γραμμές, αυτοί οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες είναι χειρότεροι από ό, τι τα λίπη που αντικατέστησαν.»

Η αναθεώρηση στο JAMA  το Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι οι γιατροί που ασχολήθηκαν με τη μελέτη ήταν στην πραγματικότητα ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ  από τον SRF. Η έρευνά τους ήταν αλλοιωμένη λόγω σύγκρουσης συμφερόντων. Το SRF  επωφελήθηκε από τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής γιατί αυξήθηκε ραγδαία η πώληση της ζάχαρης. Αξίζει φυσικά να αναφέρουμε ότι ο καταναλωτής για 20 χρόνια είχε παραπλανηθεί.


  ΟΙ   Υ
δατάνθρακες

Είναι αλήθεια ότι το λίπος έχει περισσότερες θερμίδες από τους υδατάνθρακες, συμπεριλαμβανομένης της ζάχαρης. Αλλά με αυτή τη λογική, ένα ζαχαρούχο ποτό είναι καλύτερο για σας από μια χούφτα ξηρούς καρπούς. Ευτυχώς βέβαια που πλέον οι περισσότεροι δε μετράνε μόνο θερμίδες αλλά και την ποιότητά τους.

Οι υδατάνθρακες έχουν ταξινομηθεί ως απλοί και σύνθετοι. Ο Δρ Ludwig λέει ότι πρέπει να διαλέγουμε το τρόφιμο πάντα με έλεχγο του γλυκαιμικού δείκτη. Σε περίπτωση που ξέρουμε να υπολογίζουμε το γλυκαιμικό φορτίο τότε έχουμε πάντοτε άριστα γεύματα. Αυτό γιατί η παραγωγή ινσουλίνης γίνεται σταδιακά.

  Με το σωστό  συνδυασμό τροφίμων ένας οργανισμός  θα δυσκολευτει να αναπτύξει αντίσταση στην ινσουλίνη. Για να μην είστε όμως με κομπιουτερά στα χέρια σας..ζητείστε από το Διατολόγο ή Διατροφολόγο σας γέυματα με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο και τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.


Μπορείτε να συμφιλιωθείτε με τις θερμίδες;

Σήμερα πρέπει να δείτε τα τρόφιμα με άλλο ματι!!

Δεν πρέπει να σας ενδιαφέρουν μόνο οι θερμίδες αλλά και η ποιότητα των θερμίδων.

Συμφιλιωθείτε λοιπόν και με τους υδατάνθρακες αλλά και με τα λίπη.

Αρκεί να υπάρξει ισορροπία στους απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες.

Αρκεί να ξεχωρίσετε το αβοκάντο , το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς από τα κορεσμένα λίπη ή τα trans λιπαρά που ενοχοποιούνται συνεχώς για βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό. Ακολουθεί ένα πιάτο ισορροπημένης διατροφής.

 

http://www.diatrofikiagogi.gr/%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82

image_pdfimage_print

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.