VIAP-MENTEL(June2017-gif)(εσωτερικές)
fineti

Μπορείς με  τον τρόπο που μαγειρεύεις και τα υλικά που επιλέγεις να προστατέψεις την καρδιά και τα αγγεία σου. Η θεραπεία του Διαβήτη δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στην ρύθμιση των τιμών του σακχάρου, αλλά και στη ρύθμιση της πίεσης και της χοληστερίνης.

Για να προστατέψεις λοιπόν την καρδιά και τα αγγεία σου θα πρέπει:

  • Να τρως λιγότερα ανθυγιεινά λίπη, όπως τρανς λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά και τρόφιμα με υψηλή συγκέντρωση σε χοληστερίνη. Αντίθετα να προτιμάς τα λίπη που βελτιώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης, όπως είναι τα μόνο-ακόρεστα και πολύ-ακόρεστα λίπη
  • Να διατηρείς το βάρος σου στα φυσιολογικά επίπεδα, επιλέγοντας τη σωστή ποσότητα από τα υγιεινά φαγητά που επέλεξες.
  • Να μειώσεις τη ποσότητα άλατος που προσλαμβάνεις. Αυτό θα σε βοηθήσει να ελέγξεις την πίεσή σου.

Τα συστατικά που επιλέγεις και ο τρόπος που μαγειρεύεις μπορούν να κάνουν την διαφορά. Παρακάτω σου δίνουμε μερικές πρακτικές συμβουλές:

Διάλεξε τα σωστά λιπαρά… με μέτρο:

Αυτό σημαίνει να μειώσεις τις τροφές που είναι πλούσιες σε τρανς λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, όπως τα τυποποιημένα, συσκευασμένα σνακ και γλυκά, τα προϊόντα φούρνου (τυρόπιτες, κρουασάν, τσουρέκια κλπ), τηγανιτά φαγητά, προϊόντα με υψηλή συγκέντρωση σε λιπαρά και κρέατα με υψηλά λιπαρά.

Αντίθετα, επιλέξτε κρέατα με χαμηλή συγκέντρωση σε λίπη, όπως λευκά κρέατα και φιλέτα. Να αποφεύγεις να παραγγέλνεις από έξω, διότι οι έμποροι χρησιμοποιούν κρέατα υψηλής συγκέντρωσης σε λίπη, επειδή είναι πιο νόστιμα και πιο φθηνά. Πρόσθεσε γευστικά προϊόντα για να κάνεις πιο ενδιαφέρον το γεύμα σου, όπως φρέσκα λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και φρούτα.

Όταν μαγειρεύεις να αποφεύγεις τα βούτυρα και τις μαργαρίνες και να προτιμάς το ελαιόλαδο με μέτρο.

Πρόσθεσε Ωμέγα 3 λιπαρά.

Τα ωμέγα 3 είναι μια κατηγορία υγιεινών λιπών που μας προστατεύουν από την θρόμβωση των αρτηριών. Θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεις στο διαιτολογιο σου, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα ψάρια, ιδιαίτερα τα λιπαρά ψάρια, όπως σαρδέλα, γαύρο, σωλομό.

Άλλα τρόφιμα που περιέχουν ωμέγα 3 λιπαρά είναι τα προϊόντα σόγιας, καρύδια, λιναρόσπορος και το έλαιο canola.

Διάλεξε έναν υγιεινό τρόπο μαγειρέματος.

Μπορείς να κόψεις πολλές θερμίδες από το γεύμα σου, εάν επιλέξεις να βράζεις, να ψήνεις στο φούρνο, στη σχάρα, ή να μαγειρεύεις στον ατμό. Να αποφεύγεις την χρήση του τηγανιού και τα πολλά λάδια και βούτυρα.

Μπορείς να χρησιμοποιείς ακόρεστα λίπη, αλλά σε μικρές ποσότητες. Να θυμάσαι ότι όλα τα λίπη έχουν πολλές θερμίδες και όσο υγιεινά και να είναι, μπορούν να σε παχύνουν. Η καλύτερη επιλογή είναι το ελαιόλαδο. Χρησιμοποίησε συσκευές που ψεκάζουν το λάδι, αντί να το χύνεις ελεύθερα στο φαΐ. Έτσι μπορεί να γλιτώσεις πολλές θερμίδες.

Να μαγειρεύεις στο σπίτι είναι το καλύτερο.

Τα εστιατόρια έχουν την τάση να χρησιμοποιούν συστατικά με πολλές θερμίδες, πολύ αλάτι και ανθυγιεινά λίπη, ότι δηλαδή πρέπει να αποφεύγεις για την υγεία της καρδιάς σου. Προσπάθησε να μαγειρεύεις στο σπίτι όσο περισσότερο γίνεται χρησιμοποιώντας φρέσκα, υγιεινά προϊόντα. Έτσι θα έχεις τον έλεγχο για τη ποιότητα και τη ποσότητα του φαγητού σου.

Πρόσθεσε γεύσεις και αρώματα χωρίς λίπη και αλάτι.

Δώσε περισσότερη νοστιμιά στο φαγητό σου, χρησιμοποιώντας μπαχαρικά και αρωματικά λαχανικά, όπως λεμόνι, κρεμμύδι, σκόρδο, κ.α.

Αφαίρεσε το λίπος που βλέπεις

Όταν στο πιάτο σου είναι ορατό το λίπος, όπως στην μπριζόλα, προσπάθησε να το αφαιρέσεις. Θα γλιτώσεις πολλές θερμίδες.

Δρ. Ρηγόπουλος ΔημήτριοςΤο άρθρο γράφτηκε από τον

Δρ. Ρηγόπουλο Δημήτριο, Παθολόγο-Διαβητολόγο, Στρατιωτικό Ιατρό,

email: [email protected]www.rigopoulosdimitrios.gr,

Ιατρείο: Λ. Κηφισίας 30, Αθήνα, τηλ.: 2107700211

 

http://www.smarthealth.gr/magirepse-igiina/

 

 

image_pdfimage_print

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.