e-fresh-matrioshka

Δυστυχώς η κατάθλιψη δεν καταπολεμάται με ειδική δίαιτα. Δεν υπάρχουν μελέτες που να δείχνουν όφελος στην κατάθλιψη από συγκεκριμένες τροφές. Εντούτοις, αν ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή θα σας βοηθήσει στα πλαίσια μιας συνολικότερης αντιμετώπισης της κατάθλιψης.

Ακολουθούν 10 διαιτητικές συμβουλές που θα βοηθήσουν εσάς ή τους αγαπημένους σας να αναρρώσουν ταχύτερα από την κλινική κατάθλιψη.

  1. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Τα θρεπτικά συστατικά των τροφών συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του οργανισμού. Χρειαζόμαστε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, ακόμα και λιπαρά (σε μικρές ποσότητες). Η ανεπάρκεια κάποιου ή κάποιων από όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά των τροφών προκαλεί ασθένειες.
  2. Καταναλώστε τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά. Οι ελεύθερες ρίζες οξυγόνου συμβάλλουν στη γήρανση και κακή λειτουργία του οργανισμού. Τα αντιοξειδωτικά όπως το βήτα-καροτένιο, οι βιταμίνες C και E δεσμεύουν τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες οξυγόνου. Τροφές με βήτα-καροτένιο: βερύκοκα, μπρόκολο, καρότα, ροδάκινα, κολοκύθα, σπανάκι, γλυκοπατάτα. Τροφές με βιταμίνη C: ακτινίδια, μπρόκολο, γκρέιπ φρουτ, πορτοκάλια, πιπεριές, πατάτες, φράουλες, ντομάτα. Τροφές με βιταμίνη E: μαργαρίνη, ξηροί καρποί, σπόροι, φυτικά έλαια.
  3. Καταναλώστε τους κατάλληλους υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες καταπραΰνουν το κεντρικό νευρικό σύστημα αφού σχετίζονται με τη σεροτονίνη, έναν νευροδιαβιβαστή του ανθρώπινου εγκέφαλου. Χαμηλά επίπεδα της σεροτονίνης εμπλέκονται στην εμφάνιση κατάθλιψης. Προτιμήστε την κατανάλωση προϊόντων ολικής αλέσεως, παρά τους απλούς υδρογονάνθρακες (πχ γλυκά, κέικ, μπισκότα). Καταναλώστε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, τα οποία περιέχουν καλής ποιότητας υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.
  4. Καταναλώστε πρωτεΐνες για να αυξήσετε την πνευματική σας διαύγεια. Οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες όπως η γαλοπούλα, ο τόνος και το κοτόπουλο περιέχουν το αμινοξύ που λέγεται τυροσίνη. Η τυροσίνη αυξάνει τα επίπεδα δοπαμίνης και νορεπινεφρίνης στον εγκέφαλο ενισχύοντας την προσοχή και τη συγκέντρωση και αυξάνοντας την ενέργεια του οργανισμού. Άλλες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες είναι: φασόλια, αρακάς, μοσχάρι, ψάρια, γάλα, πουλερικά, σόγια, γιαούρτι.
  5. Ακολουθήστε τη Μεσογειακή δίαιτα, πλούσια σε φρούτα, ξηρούς καρπούς, λαχανικά, δημητριακά, όσπρια, ψάρια, ελαιόλαδο. Οι τροφές αυτές περιέχουν βιταμίνη Β12 και φυλλικό οξύ που συμβάλλουν στη μείωση της κατάθλιψης.
  6. Καταναλώστε βιταμίνη D. Υποδοχείς της βιταμίνης D βρίσκονται στον εγκέφαλο και η έλλειψη της βιταμίνης D σχετίζεται με κατάθλιψη.
  7. Καταναλώστε τροφές με σελήνιο. Το σελήνιο είναι ένα μέταλλο και τα μειωμένα επίπεδά του σχετίζονται με κακή διάθεση. Μην λαμβάνετε συμπληρώματα διατροφής με σελήνιο διότι η υπερβολική λήψη σεληνίου είναι τοξική. Η μέγιστη ημερήσια δόση σεληνίου είναι 55 μg. Τα τρόφιμα που περιέχουν σελήνιο είναι τα εξής: φασόλια, όσπρια, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, ξηροί καρποί, οστρακοειδή και ψάρια, προϊόντα ολικής αλέσεως.
  8. Καταναλώστε ω3 λιπαρά οξέα. Η έλλειψη ω3 λιπαρών σχετίζεται με κατάθλιψη. Τροφές πλούσιες σε ω3 λιπαρά οξέα είναι οι εξής: λιπαρά ψάρια (αντσούγιες, σολομός, σαρδέλες, τόνος), λιναρόσπορος, ξηροί καρποί.
  9. Σταματήστε την κατανάλωση αλκοόλ ή εξαρτησιογόνων ουσιών. Η καφεΐνη αυξάνει τη διέγερση και προκαλεί αϋπνία.
  10. Διατηρήστε ένα φυσιολογικό δείκτη μάζας σώματος. Η παχυσαρκία έχει βρεθεί ότι σχετίζεται με την κατάθλιψη. Ακολουθήστε τη δίαιτα που θα σας προτείνει ο διαιτολόγος ή ο γιατρός σας και ασκηθείτε.

 

http://peptiko.gr/show_article.php?article=224&selected=5&pageid=89

 

 

image_pdfimage_print

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.