“Λιγότερο στρες με σοκολάτα στην εγκυμοσύνη”, από την Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Βασιλική Πυρογιάννη MSc, και το Nutrimed!

Κάθε φορά που διαβάζω ένα νέο για την αγαπημένη μου σοκολάτα δεν μπορώ να μην το μεταφέρω, ακόμα κι αν γνωρίζω ότι χρειάζονται πάντα περισσότερες έρευνες για να επιβεβαιωθούν οι πρώτες μελέτες. Έτσι και τώρα, με το που ήρθε στο mail μου αυτή η νέα μελέτη που έδειξε ότι η μέτρια κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να μειώνει το στρες και να έχει και άλλα θετικά οφέλη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, δεν μπορούσα παρά να γράψω για τα γλυκά νέα!

Οι ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Περούτζια στην Ιταλία μελέτησαν το σύνολο της επιστημονικής βιβλιογραφίας μέχρι σήμερα, δηλαδή έκαναν αυτό που ονομάζουμε ανασκόπηση βιβλιογραφίας, και βρήκαν ότι η κατανάλωση 30γρ σοκολάτας, κατά προτίμηση μαύρης, μπορεί να έχει θετικά οφέλη τόσο για την έγκυο μαμά όσο και για το παιδί που βρίσκεται στην κοιλιά της, και ότι αυτό πιθανόν οφείλεται στα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο κακάο. Για το λόγο αυτό προτιμούμε πάντα τη μαύρη σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο αντί για τη σοκολάτα γάλακτος.


Βέβαια, η ερώτηση που εύλογα προκύπτει είναι «Πώς μια έγκυος γυναίκα θα τρώει κάθε μέρα σοκολάτα και δεν θα πάρει παραπάνω βάρος από ότι πρέπει;». Φυσικά, αν το παρακάνει στις ποσότητες, όχι μόνο της σοκολάτας αλλά σε οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο, είναι σίγουρο ότι θα παχύνει περισσότερο από όσο πρέπει. Αυτός είναι και ο λόγος που η σύσταση είναι για 30γρ την ημέρα, δηλαδή αυτή τη μικρή σοκολατίτσα που βρίσκετε στο περίπτερο ή το σούπερμάρκετ, και όχι ολόκληρη την πλάκα των 100γρ που έχουμε καταλήξει να θεωρούμε «φυσιολογική» ποσότητα!

Σε τι μεταφράζεται, όμως, θερμιδικά αυτή η ποσότητα; Τα 30γρ μαύρης σοκολάτας παρέχουν περίπου 160 θερμίδες. Άρα με δεδομένο ότι μία γυναίκα στην εγκυμοσύνη της, μετά το πρώτο τρίμηνο, χρειάζεται καθημερινά κατά μέσο όρο 2300 θερμίδες, σίγουρα «χωράνε» οι 160 θερμίδες της σοκολάτας. Αρκεί φυσικά και όλη η υπόλοιπη διατροφή της εγκύου να είναι ισορροπημένη και με ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Εξάλλου, στη διατροφή μας, πόσο δε μάλλον στη διατροφή μιας εγκύου, δεν θέλουμε να δαιμονοποιήσουμε τροφές που μπορεί να έχουν περισσότερες θερμίδες αλλά έχουν παράλληλα οφέλη για τον οργανισμό!


Τέλος, θα ήθελα να τονίσω, ότι πριν ξεκινήσετε από μόνες σας να τρώτε καθημερινά σοκολάτα στους 9 μήνες της εγκυμοσύνης σας, θα πρέπει να ρωτήσετε το γιατρό που σας παρακολουθεί, γιατί η κάθε περίπτωση κύησης είναι ξεχωριστή και πλέον ξέρουμε ότι στη διατροφή «one size does NOT fit all!». 

Πηγή:

Brillo Ε & Renzo GD. Chocolate and Other Cocoa Products: Effects on Human Reproduction and Pregnancy. J. Agric. Food Chem., 2015, 63 (45), pp 9927–9935 


Πηγή: www.thinkover.gr

 

http://www.nutrimed.gr/to_piato_mas/trofima__pota/ligotero_stres_me_sokolata_stin_egkumosuni.html

 



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *