VIAP-PASTILIES(SUGAR-FREE)
AUBADE(Paris)
Bolero-Biodiet

Πόσο νερό πρέπει να πίνετε κάθε μέρα; Είναι μια απλή ερώτηση χωρίς εύκολη απάντηση. Ενώ ο κανόνας των οκτώ ποτηριών νερού την ημέρα είναι μια καλή αρχή, δεν βασίζεται σε καλά ερευνημένες πληροφορίες. Η συνιστώμενη πρόσληψη βασίζεται σε παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, το επίπεδο δραστηριότητας, η εγκυμοσύνη, ο θηλασμός και άλλα. Μελέτες έχουν δημιουργήσει ποικίλες συστάσεις κατά τη διάρκεια των ετών. Δεν υπάρχει ένας τύπος που να ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους.

Οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση νερού:

  • Το σώμα εξαρτάται από το νερό για να επιβιώσει
  • Κάθε κύτταρο, ιστός και όργανο στο σώμα χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει σωστά
  • Απορρίπτει τα απόβλητα μέσω της ούρησης, της εφίδρωσης και των κινήσεων του εντέρου
  • Διατηρεί κανονική τη θερμοκρασία του σώματος
  • Προστατεύει τους ευαίσθητους ιστούς

Η έλλειψη νερού μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση, μια κατάσταση που συμβαίνει όταν δεν υπάρχει αρκετό νερό στο σώμα για να γίνουν οι φυσιολογικές λειτουργίες. Ακόμα και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να αποβάλει την ενέργειά σας και να σας κάνει να νοιώθετε κουρασμένοι.

Πόσο νερό χρειάζεστε;

Οι Εθνικές Ακαδημίες Επιστημών, Μηχανικών και Ιατρικής διαπίστωσαν ότι η επαρκής ημερήσια πρόσληψη υγρών για τον μέσο υγιή ενήλικα είναι:

  • Περίπου 15,5 φλιτζάνια (3,7 λίτρα) υγρών για τους άνδρες
  • Περίπου 11,5 φλιτζάνια (2,7 λίτρα) υγρών ημερησίως για τις γυναίκες

Τι γίνεται με την συμβουλή να πίνετε 8 ποτήρια την ημέρα;

Έχετε πιθανώς ακούσει τη συμβουλή, «Πιείτε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα.» Αυτό είναι εύκολο να το θυμόμαστε και είναι ένας λογικός στόχος. Για μερικούς ανθρώπους, ίσως επαρκούν λιγότερα από οκτώ ποτήρια ημερησίως και για άλλους ίσως χρειαστούν περισσότερα. Αυτή η συμβουλή δεν βασίζεται σε καμία επιστημονική ερεύνα.

Παράγοντες που επηρεάζουν τις ανάγκες σε νερό:

Άσκηση: Αν κάνετε κάποια δραστηριότητα που σας προκαλεί έντονη εφίδρωση, πρέπει να πιείτε επιπλέον νερό για να καλύψετε την απώλεια υγρών. Είναι σημαντικό να πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια προπόνηση. Αν η άσκηση είναι έντονη και διαρκεί περισσότερο από μία ώρα, ένα αθλητικό ποτό μπορεί να αντικαταστήσει τα μεταλλικά στοιχεία στο αίμα σας (ηλεκτρολύτες) που χάνονται από τον ιδρώτα.

Περιβάλλον: Ο ζεστός και υγρός καιρός μπορεί να σας προκαλέσει ιδρώτα και απαιτεί επιπλέον πρόσληψη υγρών. Η αφυδάτωση μπορεί επίσης να συμβεί σε μεγάλα υψόμετρα.

Συνολική υγεία: Το σώμα σας χάνει υγρά όταν έχετε πυρετό, έμετο ή διάρροια. Πίνετε περισσότερο νερό ή από του στόματος διαλύματα ενυδάτωσης. Άλλες καταστάσεις που μπορεί να απαιτούν αυξημένη πρόσληψη υγρών είναι οι λοιμώξεις της ουροδόχου κύστης και οι πέτρες ουροφόρων οδών.

Εγκυμοσύνη ή θηλασμός: Οι γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν χρειάζονται επιπλέον υγρά για να παραμείνουν ενυδατωμένες. Η συνιστώμενη πρόσληψη στις έγκυες γυναίκες είναι να πίνουν καθημερινά περίπου 10 φλιτζάνια (2,4 λίτρα) υγρών και στις θηλάζουσες περίπου 13 φλιτζάνια (3,1 λίτρα) υγρών ημερησίως.

Η πρόσληψη υγρών είναι πιθανώς επαρκής εάν:

  • Σπάνια αισθάνεστε διψασμένοι
  • Τα ούρα σας είναι άχρωμα ή ανοικτά κίτρινα

Για να αποφύγετε την αφυδάτωση και να βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας έχει τα υγρά που χρειάζεται ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

  • Πιείτε ένα ποτήρι νερό με κάθε γεύμα και ανάμεσα σε κάθε γεύμα.
  • Πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.
  • Πίνετε νερό εάν αισθάνεστε πεινασμένοι. Η δίψα συγχέεται συχνά με την πείνα.

Αν και σπάνιο, υπάρχουν άτομα που πίνουν υπερβολική ποσότητα νερού. Όταν τα νεφρά δεν μπορούν να εκκρίνουν την περίσσεια νερού, η περιεκτικότητα νατρίου στο αίμα αραιώνεται (υπονατριαιμία) με αποτέλεσμα να προκαλεί συμπτώματα όπως: σύγχυση, πονοκέφαλο, κούραση, ναυτία ή έμετο, μυϊκούς σπασμούς, κράμπες ή αδυναμία, επιληπτικές κρίσεις, κώμα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν χρειάζεται να σκέφτονται συνειδητά για την πρόσληψη νερού, επειδή ο μηχανισμός δίψας στον εγκέφαλο είναι πολύ αποτελεσματικός. Ωστόσο, ορισμένες περιστάσεις όπως αναφέραμε παραπάνω απαιτούν αυξημένη πρόσληψη. Η διατήρηση της ισορροπίας του νερού είναι απαραίτητη για την επιβίωσή μας. Για το λόγο αυτό, έχουμε περίπλοκους μηχανισμούς ρύθμισης, του πότε και πόσο να πίνουμε. Όταν η συνολική περιεκτικότητά μας σε νερό πέφτει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο, τότε διψάμε. Για την πλειοψηφία των ανθρώπων δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανησυχείτε για την πρόσληψη νερού, το ένστικτο της δίψας είναι πολύ αξιόπιστο.

 

 

http://www.diatrofikiagogi.gr/%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1

image_pdfimage_print

Related Posts

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *