Creta Carob

Για να χάσει κάποιος βάρος δεν πρέπει να λιμοκτονεί!

‘Οσοι ανάμεσα μας θέλουν να χάσουν βάρος, δεν πρέπει να πέφτουν στην παγίδα ενός σκληρού διατροφικού προγράμματος. Γιατί μπορεί η απώλεια των κιλών να είναι άμεση, ωστόσο η στέρηση βασικών τροφών από τον οργανισμό έχει ως αποτέλεσμα τη γοργή επαναφορά τους.

Η δίαιτα του Χάρβαρντ είναι ένας εύκολος τρόπος για να χάσουμε κιλά, να διατηρήσουμε τη φόρμα μας και να έχουμε καλή υγεία.

Όλοι έχουμε στο μυαλό μας την πυραμίδα διατροφής. Ένας εξαιρετικός οδηγός διατροφικής κατανάλωσης για όλους. Σπόροι και δημητριακά, φρούτα και λαχανικά στη βάση. Ζωικά προϊόντα και γαλακτοκομικά να ακολουθούν και στην κορυφή λίπη, έλαια και γλυκά.

Οι καιροί όμως άλλαξαν. Τα φρούτα και τα λαχανικά σήμερα κυριαρχούν. Τα υγιή λίπη είναι πανταχού παρόντα. Και αντί το κλειδί της όλης διατροφής να βρίσκεται στο μέγεθος της μερίδας, πλέον βρίσκεται στη μεγάλη εικόνα της ημερήσιας διατροφής. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει το σύνολο οδηγιών διατροφής του Χάρβαρντ.

«Οι ειδικοί προσπάθησαν να μας καθοδηγήσουν μέσα στα τελευταία χρόνια, συνιστώντας στόχους ημερήσιων μερίδων φαγητού. Για παράδειγμα πέντε με οκτώ μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Η άποψη του όμως καθενός μας για το μέγεθος της μερίδας μπορεί να διαφέρει», αναφέρει το άρθρο. «Αυτό έχει προκαλέσει σύγχυση», τονίζει η ίδια πηγή.

Η δίαιτα του πιάτου

Οι οδηγίες του Χάρβαρντ με το όνομα «πιάτο υγιεινής διατροφής» θέλουν αυτό να περιέχει 50% λαχανικά και φρούτα. Στη συγκεκριμένη την εξίσωση τα λαχανικά πρέπει να καταλαμβάνουν ένα ελαφρώς μεγαλύτερο τμήμα του γεύματος. Το ¼ του πιάτου να περιέχει υγιείς πρωτεΐνες. Το 1/3 αυτού ολόκληρους σπόρους (σιτάρι, καλαμπόκι, ρύζι, βρώμη, κριθάρι, κινόα, σίκαλη). Ωστόσο, από το πιάτο υγιεινής διατροφής του Χάρβαρντ απουσιάζουν τα υγιή λίπη. «Χρησιμοποιήστε υγιή έλαια (όπως ελαιόλαδο) για το μαγείρεμα, τη σαλάτα και στο τραπέζι. Αποφύγετε τα trans-λιπαρά», συμβουλεύει το site.

Σύμφωνα με το Χάρβαρντ, ο καθένας μας, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία του θα πρέπει να ακολουθεί διαφορετική διατροφή. Για παράδειγμα, οι συστάσεις για γυναίκες ηλικίας 19 έως 30 ετών είναι δίαιτα των 2.000 θερμίδων. Αυτή περιλαμβάνει 2.5 φλιτζάνια λαχανικών, 1.5 φλιτζάνια φρούτων, μισό φλιτζάνι δημητριακών ολικής αλέσεως. Επίσης 140 με 170 γραμμ. πουλερικών, κρέατος ή ψαριών, 3 φλιτζάνια γαλακτοκομικών προϊόντων και 1 με 2 κουταλιές υγρών ελαίων.

Τα θετικά της δίαιτας του πιάτου

Το καλό με τη διατροφή του Χάρβαρντ είναι ότι δεν βάζει αυστηρούς κανόνες αλλά δίνει γενικές οδηγίες για να χάσουμε βάρος. «Κάντε μονάδα μέτρησης την κούπα ή τα μάτια σας», υποστηρίζει. Στην πραγματικότητα οι λιγότερο δύσκαμπτες οδηγίες αφήνουν χώρο να είστε δημιουργικοί στην κουζίνα σας. «Κάνε ένα ενδιαφέρον μίγμα», συνιστά το Χάρβαρντ.

«Βάλτε φασόλια, καρύδια και σπόρους στις σαλάτες. Προσθέστε σοτέ λαχανικά όπως κολοκυθάκι ή ντομάτα σε μια ομελέτα. Φτιάξτε ένα χυμό με μούρα, σπόρους και μπανάνες. Είναι ένας διασκεδαστικός και εύκολος τρόπος να οικοδομήσουμε τους καθημερινούς στόχους με ανταμοιβή την καλή υγεία», καταλήγει το γνωστό αμερικανικό πανεπιστήμιο.

Πηγή: hsph.harvard.edu

 

https://www.omorfizoi.gr/aytos-einai-o-pio-eykolos-tropos-na-chasete-varos/

 

 

image_pdfimage_print

Related Posts

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *