Fineti (Chipita)
VIAP-MENTEL(gif)(εσωτερικές)
GOJI BERRY (GEORGILA)

Ποια είναι η κατάλληλη διατροφή για το κρύο;

Όταν ο οργανισμός νοιώθει ότι απειλείται από το κρύο, αναπτύσσει μηχανισμούς προστασίας. Η κατάλληλη ένδυση και υπόδηση, η σωστή θέρμανση του χώρου διαμονής, αλλά και η διατροφή, μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό μας να προστατευτεί ενάντια στο τσουχτερό κρύο. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι γιατί σε αυτές τις ηλικίες η θερμορύθμιση του οργανισμού γίνεται με μεγαλύτερη δυσκολία.

 

Η κατάλληλη διατροφή για το κρύο

Τις κρύες μέρες του χειμώνα μπορείτε να προσαρμόσετε το μενού των ημερών, ώστε :

  • Να μαγειρεύετε περισσότερους υδατάνθρακες. Τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά όλων των ειδών, περιέχουν άμυλο και σύνθετους υδατάνθρακες που παρέχουν στον οργανισμό ενέργεια με αργό  αλλά σταθερό ρυθμό. Την ενέργεια αυτή ο οργανισμός την αξιοποιεί σταδιακά μεταξύ άλλων και για την διατήρηση της εσωτερικής θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα.

 

  • Να μαγειρεύεται περισσότερες ζεστές σούπες που περιέχουν υδατάνθρακες. Οι σούπες αυτές ζεσταίνουν λόγω της θερμοκρασίας τους, αλλά παρέχουν και την απαιτουμένη για τον οργανισμό ενέργεια με λιγότερες μάλιστα θερμίδες. Ο τραχανάς, ο φιδές, οι χορτόσουπες με ρύζι ή πλιγούρι, το ζουμερό κριθαράκι, το ντοματόρυζο και οι βελουτέ σούπες λαχανικών και πατάτας, είναι κατάλληλη διατροφή για το κρύο.

 

  • Προσθέστε στο φαγητό σας περισσότερο πιπέρι. Η καυτερή του δύναμη μπορεί να πυροδοτήσει τις καύσεις, παράγοντας θερμότητα χρήσιμη για τον οργανισμό.

 

  • Συνοδεύεστε τα όσπρια ή τα φαγητά σας με καυτερό τουρσί ή καυτερά φαγητά. Θα νοιώσετε το θερμογόνο αποτέλεσμα αμέσως! Δεν είναι τυχαίο πως στα παλαιά χρόνια το τουρσί που περιείχε καυτερές ουσίες ήταν απαραίτητο στο τραπέζι, όταν η θέρμανση του χώρου ήταν ανεπαρκής.

 

  • Δοκιμάστε τα ξερά φρούτα και τις σταφίδες σαν σνακ ανάμεσα στα γεύματα σας. Η συμπυκνωμένη ενέργεια τους θα βοηθήσουν τον οργανισμό να κρατά σταθερό το επίπεδο των καύσεων και άρα και την θερμοκρασία του οργανισμού και είναι απολύτως κατάλληλη διατροφή για το κρύο.

 

  • Τα ζεστά ροφήματα όπως το τσάι, το σαλέπι και το κακάο μπορούν να σαν ζεστάνουν αποτελεσματικά. Προσθέστε λίγο μέλι για να πάρετε ενέργεια.

 

  • Προσθέστε μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μαζί με το γεύμα. Σας παρέχει την απαιτουμένη ενέργεια για τις καύσεις. Μην το παρακάνετε όμως γιατί το αλκοόλ σε μεγάλες ποσότητες προκαλεί αγγειοδιαστολή και μας κάνει να κρυώνουμε περισσότερο.

 

  • Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό. Παρόλο που έχουμε την εντύπωση ότι το νερό το χρειαζόμαστε μόνο το καλοκαίρι που ιδρώνουμε πολύ, στην πραγματικότητα το χρειαζόμαστε και τον χειμώνα. Ο λόγος σχετίζεται με την αναπνοή κυρίως. Για να υγροποιήσουμε τον αέρα που αναπνέουμε χρειαζόμαστε 1,5 λίτρο νερό την ημέρα!

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

image_pdfimage_print

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.