Fineti (Chipita)
PIERCE-SUMMERCAMP2017
VIAP-MENTEL(June2017-gif)(εσωτερικές)
fineti

Ποια Χριστούγεννα; Από τις αρχές του Δεκέμβρη, ακόμα και με 20 βαθμούς θερμοκρασία κάποιες μέρες, τα μελομακάρονα είναι παντού γύρω μας! Στους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία (ειδικά στους φούρνους που «φυτρώνουν» σαν μανιτάρια πια σε κάθε γωνία) βλέπεις τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες να στοιβάζονται σε στοίβες και πραγματικά αναρωτιέσαι ποιος θα τα φάει όλα αυτά!

Φυσικά, Χριστούγεννα χωρίς κουραμπιέδες και μελομακάρονα δεν γίνονται! Ακόμα κι οι πιο αυστηροί διαιτολόγοι το κατανοούν αυτό! Αλλά, όλα θέλουν ένα μέτρο και πολλές φορές αυτό το μέτρο μπορεί να χαθεί στις γιορτές.

Ένα μελομακάρονο ή ένας κουραμπιές έχουν περίπου 150-180 θερμίδες (ανάλογα με το μέγεθος φυσικά), αρκετά λιπαρά (στον κουραμπιέ προέρχονται από ζωικό βούτυρο) και ζάχαρη ή μέλι. Άρα, το να τρώμε 2-3 κάθε μέρα επί δύο εβδομάδες (ή και περισσότερο) θα μας προσθέτει καθημερινά 300-500 θερμίδες, το οποίο μπορεί να μεταφραστεί σε ένα κιλό επιπλέον βάρος μόνο από αυτή τη διατροφική συμπεριφορά. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την αυξημένη κατανάλωση φαγητού και ποτού, ή και άλλων γλυκών μέσα στις γιορτές, καταλαβαίνουμε γιατί κατά μέσο όρο αυξάνουμε το βάρος μας κατά 2 κιλά στην εορταστική περίοδο…

Πόσα μελομακάρονα ή κουραμπιέδες όμως είναι «φυσιολογικό» να τρώμε στις γιορτές; Υπάρχει μια συγκεκριμένη ποσότητα «κλειδί»; Φυσικά μία απάντηση που να καλύπτει όλο τον πληθυσμό δεν υπάρχει. Άλλες ανάγκες και περιθώρια έχει ένας έφηβος που αθλείται καθημερινά, άλλους περιορισμούς ένα άτομο με αυξημένο βάρος ή σακχαρώδη διαβήτη. Οπότε δεν μπορούμε να δώσουμε μία απάντηση που να καλύπτει τους πάντες. Ωστόσο, κατά μέσο όρο, το να φάμε 1-2 μελομακάρονα, μία ή δύο φορές την εβδομάδα μέσα στην περίοδο των γιορτών, είναι μία ποσότητα λογική που δεν θα επιβαρύνει το βάρος μας. Ας πούμε είναι αυτό που θα λέγαμε «κατανάλωση με μέτρο».

Πριν κλείσω το άρθρο μία τελευταία συμβουλή! Προσπαθήστε να μην ξεκινήσετε τα γλυκά από τώρα! Δέκα μέρες μεσολαβούν μέχρι να ξεκινήσουν επίσημα οι γιορτές! Λίγη υπομονή για να μην χάσουμε τελείως το μέτρο και τον έλεγχο…

Πηγή: www.thinkover.gr

Συγγραφείς: Πυρογιάννη Βασιλική, MSc

http://www.nutrimed.gr/gia_ka8e_stigmi/xristougenna_pasxa_klp/posa_melomakarona_mporo_na_fao_ta_xristougenna.html

 

image_pdfimage_print

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.