fineti

Τα Χριστούγεννα έφτασαν και οι προκλήσεις είναι πολλές. Πώς να διαχειριστεί ένα διαβητικός, τα θέλω και τα πρέπει, τις παιδικές αναμνήσεις και την οικογενειακή ατμόσφαιρα, αυτές τις ιερές στιγμές; Η απάντηση κρύβεται στο μέτρο.

Η αλήθεια είναι ότι όλα τα παραδοσιακά εδέσματα και γλυκίσματα, τα Χριστούγεννα, είναι υψηλής περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και λίπη. Έτσι απειλείται η καλή ρύθμιση του σακχάρου, αλλά και διατήρηση του σωματικού βάρους σταθερού. Παρόλα αυτά δεν υπάρχει λόγος να απέχουμε από όλες αυτές τις αγαπημένες συνήθειες, αρκεί να προσέχουμε τις ποσότητες και τους συνδυασμούς των τροφών.

Τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες είναι περίπου 150 θερμίδες το κομμάτι, που αντιστοιχούν περίπου σε 40 γρ. υδατανθράκων. Μάλιστα είναι υψηλού γλυκαιμικού δείκτη επιλογές, κάτι που μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σακχάρου του αίματος, αρκετά εύκολα. Μια καλή λύση είναι να απολαμβάνει κανείς ένα κομμάτι μαζί με το πρωινό, ή τον απογευματινό καφέ, αρκεί να μην κολλάμε στον καναπέ μας. Μια μικρή βόλτα 15 λεπτών μπορεί να αθωώσει την μικρή μας αμαρτία.

Το γιορτινό τραπέζι συνηθίζεται να είναι γεμάτο από πλήθος τροφίμων και γλυκών. Εδώ χρειάζεται πειθαρχία. Θα πρέπει κάθε φορά να σκεφτόμαστε από πριν τι θέλουμε να απολαύσουμε και να κάνουμε αντίστοιχους περιορισμούς. Δηλαδή, μπορούμε να φάμε την γαλοπούλα, τη γέμιση και τις πατάτες, αλλά θα πρέπει να αποφύγουμε το ψωμί, τις πίτες και τα γλυκά. Αντίθετα καλό είναι να στολίσουμε το τραπέζι με πολύχρωμες σαλάτες.

Κάτι που διαφεύγει εύκολα από την προσοχή μας είναι η χρήση του αλκοόλ. Θα πρέπει να θυμόμαστε, ότι για τους άντρες επιτρέπεται να πιούν δύο ποτήρια κρασί, ενώ οι γυναίκες μόνο ένα. Επίσης, η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αλληλοεπιδράσει με τα φάρμακα του διαβήτη και να προκαλέσει υπογλυκαιμία, σε περίπτωση που είμαστε νηστικοί.

Οι συμβουλές αυτές θεωρείστε ότι είναι ένας οδηγός επιβίωσης για τα Χριστούγεννα. Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι οι τιμές του σακχάρου θα ανέβουν κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, αυτό όμως δεν πρέπει να μας τρομοκρατεί. Μερικές υψηλές τιμές για μια-δύο μέρες δεν σας βάζουν σε κίνδυνο, φτάνει να μην γίνουν τα Χριστούγεννα η αφορμή, να απορρυθμιστεί ο Διαβήτης για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Βιβλιογραφία:
• American Diabetes Association. Holiday Meal Planning
www.diabetes.org.uk

 

http://www.kalikardia.gr/%CF%84%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%AD%CE%BE%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B9/

image_pdfimage_print

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.