“6 λόγοι για να πείτε ΟΧΙ στη γρήγορη απώλεια κιλών!”, από την Κρήνη Κωνσταντίνου, Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο & Life coach και το balance diet!


Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Είσαστε και εσείς από αυτούς που όταν αποφασίσουν να χάσουν κιλά, θέλετε αυτό να γίνει γρήγορα;

Συνήθως όταν κάποιος αποφασίσει να χάσει βάρος, θέλει εάν είναι δυνατόν αυτό να επιτευχθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται. Έτσι επιλέγει να στερηθεί είτε μειώνοντας κατά πολύ τις θερμίδες που προσλαμβάνει, είτε να αποκλείοντας ομάδες τροφίμων καθώς τις θεωρεί ένοχες ή και τα δύο. Είναι όμως αυτό δόκιμο; Μπορεί να έχει συνέχεια;

6 λόγοι που δε θα πρέπει να καταφύγει κάποιος σε ακραίες “λύσεις”:

1.Απώλεια μυϊκής μάζας και υγρών.

Η γρήγορη απώλεια κιλών οδηγεί συνήθως σε απώλεια μυϊκής μάζας και υγρών. Ο μυικός ιστός και τα υγρά είναι βαριά και έτσι η ζυγαριά φαίνεται να κατεβαίνει σημαντικά. Όμως η απώλεια αυτή αφορά πολύ λίγο στο λιπώδη ιστό, ο οποίος θα έπρεπε επί της ουσίας να ήταν ο στόχος μας.

2.Μείωση του βασικού μεταβολισμού.

Ως αποτέλεσμα της απώλειας μυικού ιστού, παρατηρείται μία σημαντική μείωση του βασικού μεταβολισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μυικός ιστός είναι αυτός που είναι κυρίως μεταβολικά ενεργός. Ας μη ξεχνάμε ότι ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους που με τα χρόνια παρατηρείται μείωση του μεταβολισμού είναι η μείωση του μυικού ιστού.

3.Προσαρμογή του οργανισμού στη στέρηση.

Ο ανθρώπινος οργανισμός παρουσιάζει μία εξαιρετική προσαρμοστικότητα. Ακολουθώντας μία στερητική δίαιτα βλέπουμε αρχικά τη ζυγαριά να κατεβαίνει σημαντικά (όπως είπαμε πιο πάνω αυτό δυστυχώς δεν αφορά μόνο το λίπος). Στη συνέχεια ο ρυθμός αυτός μειώνεται αρκετά παρά τη στέρηση. Ο μηχανισμός αυτός είναι γνωστός και ως ομοιόσταση. Αυτό ας μην σας παραξενεύει, καθώς ο οργανισμός απλά προσπαθεί να προστατευθεί καθώς θεωρεί ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και έτσι ξοδεύει ελάχιστα. Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα. Εάν κάποιος έχει ένα εισόδημα 3,000 ευρώ έχει μία άνεση να ξοδεύει έτσι δεν είναι;; Εάν ξαφνικά το εισόδημα του μειωθεί και φθάσει στα 700 ευρώ, τι θα κάνει;; Απλά θα μειώσει τα έξοδα του.

4.H στέρηση δεν μπορεί να διατηρηθεί για πολύ.

Τέτοιου είδους διατροφικές προσεγγίσεις είναι εύλογο να μην κρατάνε για πολύ. Ένας άνθρωπος που είναι παχύσαρκος ή υπέρβαρος είναι ένας άνθρωπος που δεν του αρέσει απλά το φαγητό και έχει μάθει να τρώει με σύνεση ελέγχοντάς το. Αντίθετα είναι ένας άνθρωπος που δεν ελέγχει το φαγητό του, βρίσκει “παρηγοριά” σ΄αυτό και συχνά παρουσιάζει εξάρτηση. Επομένως μπορεί αυτός ο άνθρωπος να στερείται για πολύ; Τι θα κάνει μετά από την περίοδο στέρησης; Τα αποτελέσματα της στέρησης θα έχουν διάρκεια;

5.Ζητήματα υγείας.

Όταν ο οργανισμός στερείται ποσότητας τροφίμων αλλά και ποικιλίας, αυτό μεταφράζεται αυτόματα σε στέρηση θρεπτικών συστατικών. Αυτό εάν συνεχιστεί οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε προβλήματα υγείας που είναι ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του κάθε οργανισμού, το επίπεδο στέρησης αλλά και τη διάρκεια στέρησης.

6.Γρήγορη επανάκτηση του βάρους και αύξηση σωματικού λίπους.

Όπως είπαμε πιο πάνω η γρήγορη απώλεια βάρους μέσω της στέρησης οδηγεί σε σημαντική απώλεια μυικής μάζας που ισοδυναμεί σε μείωση του βασικού μεταβολισμού. Έτσι όταν το άτομο αρχίσει να τρώει και πάλι κανονικά, στις περισσότερες φορές αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη γρήγορη πρόσληψη βάρους που στο μεγαλύτερο ποσοστό αυτό αφορά στο λιπώδη ιστό. Ενώ δηλαδή κατά τη φάση απώλειας έχασε ως επί το πλείστον μυικό ιστό και υγρά, όταν προσλαμβάνει βάρος αυτό αφορά κυρίως στο λιπώδη ιστό.

 

https://www.balancediet.gr/

 


Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *