“Ελληνικός και στιγμιαίος καφές… για να θυμάστε όσα χρειάζεστε καθημερινά!” από την Χρυσούλα Τσικνή, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, MSc, και το Nutrimed.gr!


Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ψάχνετε τα γυαλιά σας τη στιγμή που… τα φοράτε; Φεύγετε από το σπίτι και σκέφτεστε αν κλείσατε το θερμοσίφωνο ή αν κλειδώσατε; Ψάχνετε τα κλειδιά σας ενώ τα έχετε στα χέρια σας; Αν τον τελευταίο καιρό «συλλαμβάνετε» όλο και πιο συχνά τον εαυτό σας να αντιμετωπίζει τις παραπάνω καταστάσεις, τότε δεν υπάρχει λόγος να αναρωτιέστε αν βρίσκεστε στα πρώτα στάδια του Αλτσχάιμερ, απλά η μνήμη σας σάς κάνει παιχνίδια. Παράγοντες της καθημερινότητας, όπως το άγχος, το στρες, η έντονη και κοπιαστική δουλειά επηρεάζουν σημαντικά τη μνήμη, με συνέπεια να εμφανίζονται συχνά μέσα στη μέρα αυτού του είδους τα… «κενά μνήμης»!

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές έχει ευεργετικές ιδιότητες σε διάφορες πτυχές της υγείας, μία από αυτές φαίνεται να είναι και η επίδρασή του στη μνήμη. Η πρόσληψη καφεΐνης μέσω της κατανάλωσης καφέ έχει φανεί ότι βελτιώνει σημαντικά τόσο τη μακροπρόθεσμη όσο και τη βραχυπρόθεσμη μνήμη αλλά και την κωδικοποίηση νέων πληροφοριών. Στη μεθοδολογία των μελετών που έχουν εξετάσει την επίδραση του καφέ στη μνήμη, οι ομάδες των εθελοντών που λάμβαναν την προτεινόμενη κάθε φορά δόση καφεΐνης καλούνταν να ανακαλέσουν κάποια καινούρια πληροφορία στην οποία είχαν εκτεθεί προηγουμένως είτε αυτή ήταν καινούριες λέξεις είτε εικόνες. Τα αποτελέσματα των μελετών έχουν δείξει ότι τα άτομα που προσλαμβάνουν καφεΐνη είναι σε θέση να ανακαλέσουν τις καινούριες πληροφορίες πιο εύκολα και σε μικρότερο χρόνο καθώς τις έχουν κωδικοποιήσει καλύτερα στο μυαλό τους. Έτσι λοιπόν, όσοι έχετε συνηθίσει να ξεκινάτε τη μέρα σας με μια κούπα διπλού ελληνικού καφέ ή ζεστού στιγμιαίου καφέ μπορείτε να έχετε αυξημένη πνευματική απόδοση και … να μη σας ξεφεύγει τίποτα!

Κι αν αναρωτιέστε πόσο καφέ πρέπει να καταναλώσω; 200mg καφεΐνης είναι η δόση που έχει φανεί ότι μπορεί να φέρει ευεργετικά αποτελέσματα στη μνήμη σύμφωνα με τις περισσότερες μελέτες. Αυτό σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί φίλοι του καφέ μπορείτε να απολαμβάνετε 5 φλιτζανάκια ελληνικού καφέ ή 3 κούπες στιγμιαίου καφέ την ημέρα που αντιστοιχούν στην παραπάνω ποσότητα καφεΐνης. 

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Η καφεΐνη έχει την ικανότητα να επιδρά σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου και έτσι να ρυθμίζει τη λειτουργία του, όπως επιβεβαιώνουν οι επιστήμονες. Στα άτομα που καταναλώνουν καθημερινά καφεΐνη ενεργοποιείται ένα τμήμα του εγκεφάλου, ο προμετωπιαίος λοβός, που σχετίζεται με τη μνήμη, την προσοχή, τη συγκέντρωση και τον προγραμματισμό. Αυτό το τμήμα ενεργοποιείται όταν, για παράδειγμα, κάποιος ψάχνει ένα τηλέφωνο στον τηλεφωνικό κατάλογο και αυτόματα το έχει αποστηθίσει πριν το πληκτρολογήσει. Φαίνεται, λοιπόν, ότι η καφεΐνη μπορεί να διεγείρει τα νευρικά κύτταρα και τα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου και έτσι να τον…ενεργοποιήσει!

Όπως και να ‘χει, η μέτρια κατανάλωση καφέ που αντιστοιχεί σε 4-6 φλιτζανάκια ελληνικού καφέ ή 2-3 κούπες στιγμιαίου καφέ μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό σύμμαχό σας την επόμενη φορά που θα ψάχνετε κάτι και δε θα θυμάστε που μπορεί να «έχει πάει» αφού πριν λίγο το είδατε…

 

 

Eνημέρωση :

Το sokolatomania.gr περιέχει διαφημίσεις Google . Δεν κοστίζουν κάτι σε εσάς, όμως κάνοντας ένα κλικ σε αυτές, λαμβάνει μια πολύ μικρή προμήθεια που το βοηθάει να συντηρείται.

http://www.nutrimed.gr/to_piato_mas/trofima__pota/ellinikos_kai_stigmiaios_kafesa_gia_na_8umaste_osa_xreiazeste_ka8imerina.html


Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *