“Μπανάνα: Θρεπτική αξία. Κάνει ένας ασθενής με σακχαρώδη διαβήτη να φάει μπανάνα;”, από τον Γαστρεντερολόγο Χρήστο Ζαβό και το peptiko.gr!


Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Τι είναι η μπανάνα;

Η μπανάνα είναι τροπικό φρούτο που ευδοκιμεί και στην Κρήτη και την Κύπρο. Η μπανάνα είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών, καλίου, βιταμίνης Β6, βιταμίνης C, και πολλών αντιοξειδωτικών και φυτοθρεπτικών ουσιών.

Ποια είναι η θρεπτική αξία της μπανάνας;

Η θρεπτική αξία μιας μεσαίου μεγέθους μπανάνας (100 γρ.) είναι η εξής:

  • Θερμίδες: 89
  • Νερό: 75%
  • Πρωτεΐνη: 1,1 γρ. (2% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Υδατάνθρακες: 22,8 γρ. (8% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Ζάχαρη (φρουκτόζη, γλυκόζη, άμυλο, σουκρόζη): 12,2 γρ.
  • Φυτικές ίνες: 2,6 γρ. (9% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Λιπίδια: 0,3 γρ. (εκ των οποίων 0,1 γρ. κορεσμένα)
  • Κάλιο: 538 mg (8% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Νάτριο: 1 mg (0% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Ασβέστιο: 5 mg
  • Φωσφόρος: 22 mg (3% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Σίδηρος: 0,26 mg (1% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Μαγνήσιο: 27 mg (7% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Μαγγάνιο: 0,27 mg (12% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Χαλκός: 0,078 mg (9% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Σελήνιο: 1 μg (2% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Ψευδάργυρος: 0,15 mg (1% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Φυλλικό οξύ: 20 μg (5% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη Α: 64 IU (1% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη Β1 (θειαμίνη): 0,031 mg (3% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη): 0,073 mg (6% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη Β3 (νιασίνη): 0,665 mg (4% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ): 0,334 mg (7% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη Β6: 0,367 mg (28% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Βιταμίνη C: 8,7 mg (10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης)
  • Χολίνη: 9,8 mg
  • Χοληστερίνη: 0
  • Φυτοστερόλες: 16 mg

Επίσης η μπανάνα περιέχει ντοπαμίνη, η οποία όμως δεν περνάει τον αιματο-εγκεφαλικό φραγμό και δεν επηρεάζει την διάθεση. Λειτουργεί ως αντι-οξειδωτικό. Άλλα αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή που περιέχονται στην μπανάνα είναι οι κατεχίνες, που βοηθούν στην καρδιακή λειτουργία.

Κάνει ένας ασθενής με διαβήτη να φάει μπανάνα;

Αν και οι μπανάνες περιέχουν άμυλο και άλλα σάκχαρα και θα περίμενε κανείς να αντενδείκνυνται σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη, εντούτοις, επειδή περιέχουν φυτικές ίνες, τελικά έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη 51. Οι ελαφρώς άγουρες μπανάνες έχουν ακόμη χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη 30-42. Συνεπώς η μπανάνα δεν αυξάνει απότομα το σάκχαρο στους ασθενείς με διαβήτη και οι διαβητικοί μπορούν να καταναλώνουν μπανάνες όμως με μέτρο.

 

Eνημέρωση :

Το sokolatomania.gr περιέχει διαφημίσεις Google . Δεν κοστίζουν κάτι σε εσάς, όμως κάνοντας ένα κλικ σε αυτές, λαμβάνει μια πολύ μικρή προμήθεια που το βοηθάει να συντηρείται.

Dr. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΝ. ΖΑΒΟΣ • Ειδικός Γαστρεντερολόγος – Ηπατολόγος

Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Μετεκπαιδευθείς στο Universitair Medisch Centrum Utrecht, Ολλανδία
Ενδοσκοπεί ασθενείς στην Θεσσαλονίκη • Τηλ.: 2311 28 38 33 Κιν.: 697 65 96 988

 

 

https://peptiko.gr/mpanana-threptiki-axia/?fb

 


Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *